Projecten

Fan de Souder

Fan de Souder is een project van Stichting Erfgoed & Publiek en Museumfederatie Fryslân. Het gaat over het waarderen van collecties, het verzamelen en vastleggen van kennis en het delen en toegankelijk maken van deze kennis over de collectie.

Digitaal Erfgoed Friesland

Digitaal Erfgoed Friesland is een project waarbij wij samen met erfgoedinstellingen en Stichting Erfgoed & Publiek optrekken om met een gezamenlijk collectieregistratiesysteem de Friese collectie te digitaliseren.

De Vliegende Brigade

De Vliegende Brigade is een project van de Museumfederatie, met steun van de Wassenbergh-Clarijs-Fontein Stichting, waarbij musea actieve ondersteuning kunnen krijgen bij het beantwoorden van vragen en het behalen van doelen rondom de collectie.