Cursus: Hoe schrijf ik een informatieplan?

Heb je nog geen digitale strategie? Geen zorgen, je bent hierin niet alleen. Veel erfgoedorganisaties hebben dit nog niet.
Maar de informatieplanner kan je daarbij helpen. Door gebruik te maken van de informatieplanner schrijf je in vijf stappen een informatieplan waarmee je je collectie inventariseert, onderzoekt en plannen schrijft om je digitale collectie duurzaam te bewaren en te presenteren aan het publiek.

In deze cursus zullen we allereerst bespreken wat de informatieplanner voor jouw organisatie kan betekenen en daarna gaan we gezamenlijk aan de slag met het schrijven van een informatieplan. Want een informatieplan maakt ondertussen deel uit van de museumnorm en daarmee is een informatieplan voor geregistreerde musea, zowel groot als klein, inmiddels verplicht. Als historische vereniging heb je deze verplichting niet, maar bied een informatieplan ook voor jouw organisatie belangrijke handvatten.

Na de zomer zullen we de gastsprekers bekend maken.

Deze bijeenkomst is onderdeel van de Datawerkplaats van Fryslân. Klik hier voor meer informatie hierover.

Zien we je dan?Meld je nu aan!

*De kosten van deze bijeenkomst worden gedekt door projectsubsidie van het Netwerk Digitaal Erfgoed

Cursusdatum
Wo 25 sep